Palec
Le Pouce (48) ali Palec – je skulptura palca marseillskega umetnika Césarja.
Izdelan je iz brona, ki je poliran, voskan in lakiran.
Visok je 12m in težak 18 ton. Postavljen je bil nekoliko stran od esplanade, leta 1990.
Umetnik César Baldaccini (1921-1998) iz Marseillesa je pripadal umetnostnemu gibanju novi realizem. Gibanje je izhajalo iz ideje, da se lahko katerikoli del vsakdanjega življenja uporabi kot del umetniške instalacije. Pri ustvarjanju so pogosto izhajali iz sestavljanja ali preoblikovanja predmetov. Ker je sočasno ameriškemu pop-art gibanju, se ju pogosto primerja. Ena od značilnosti je tudi ustvarjanje pred publiko, kar je tudi César pogosto počel.
Serija Palcev
Ideja za palec je nastala, ko je bil leta povabljen k sodelovanju na razstavi “Roka – od Rodina do Picassa”. Sodeloval je z 40 cm poliestrskim odlitkom svojega palca. Ta je danes v Tate galeriji.
Nato je naredil še okoli 20 kopij v različnih dimenzijah. Vsak naslednji je načeloma večji od predhodnjega.
Nekateri so našteti spodaj:
- Washington, 1968 – Hirshhorn muzej 0.9 m
- Kopenhagen, 1968 – muzej Louisiana – 2 m
- Koblenz, Ludwig muzej, začetek 70-ih
- Nica, dvorišče mestne hiše
- Marseilles, v rondoju Pierre Guerre
- Plessis Robinson – pri Parizu.
- Seul v olimpijskem parku 1988 je – 6 m palec iz brona
- La Defense – 1990 – je največji
- Doha v Katarju – so postavili Palec, ko je njihova nogometna ekipa zmagala na azijskem pokalu 2019; https://twitter.com/Qatar_Museums/status/1092372686544781313
- ….
Palci so del serije, ki se imenuje “Empreintes” – vtisi, saj je tako želel pustiti svoj vtis na svetu.
Poleg palca je iz brona izdelal še:
- pest – Jedda v Savdski Arabiji, v Monaku, vojaška šola St.Cyr pri Parizu, ki drži drog za zastavo
- dlan – La Valette-du-Var v Franciji
- dva prsta – Epinal v Franciji
Železne skulpture
Skozi svoj opus je preizkusil nekaj različnih tehnik. Šolal se je na akademiji umetnosti najprej v Marseillesu nato v Parizu. Rad je ustvarjal, vendar marmor in les sta bila zanj predraga, zato je kot material nabiral staro železo in ostalo kovino. Stare cevi in podobne kovinske odpadke je zvaril skupaj in tako ustvarjal skulpture domišljiskih živali.
Kompresije
Leta 1960 ga je popolnoma navdušila hidravlična stiskalnica za avtomobile in njegovo novo obliko, ko je prišel ven. S prešo je eksperimetiral oblikovanje kompresij.
Najbolj slavna kompresija je en kipec. Kipec, ki ga vsako leto podeljuje francoska filmska akademija kot nagrado za najboljše filme in vloge. Imenuje se po njem – César.
Ekspanzije
Obisk Pompejev je nanj pustil močan vtis, ko je videl odlitke Rimljanov, ki so jih odkopali pod vulkanom. To ga je motiviralo k raziskovanju oblik človeka. Pri izdelavi odlitkov za človeško telo je odkril praktične lastnosti poliuretanske pene. Od 1967 je, z raziskovanjem lastnosti razširjanja in oblikovanja te pene, ustvarjal ekspanzije.
Poleg velikih monumentalnih del je izdeloval tudi kompresije stekla in nakita v majhnih dimenzijah za prestižne stranke.
Če bi lahko, bi naredil celo Palec visok kot Eifflov stolp, s stanovanji in restavracijami.
Pokopan je na pokopališču Montparnasse v Parizu.